Понад 40 інноваційних ідей, спрямованих на комфорт, розвиток і безпеку школярів
У 2025 році в Полтавській громаді відбувся конкурс «Шкільний громадський бюджет», в якому взяли участь учні 6–10 класів із 48 комунальних закладів освіти. Кожна ідея-переможець отримає фінансування з міського бюджету — 50 тисяч гривень. Більшість проєктів стосуються створення зон відпочинку, однак є і технологічні ініціативи, спрямовані на розвиток медіа, спорту та безпеки.
Які ідеї подали учні
Серед проєктів, що здобули перемогу, є шкільні медіастудії, релакс-зони, лаунджі, волейбольні майданчики, кінозали, коворкінги, модернізовані їдальні, а також інфраструктура безпеки. Ось кілька прикладів:
- У ліцеї №13 створять повноцінний радіовузол для інформування учнів і творчих активностей;
- У ЗОШ №19 з’явиться кінозал для перегляду фільмів та обговорень;
- У ліцеї №32 встановлять систему відеоспостереження в критичних зонах;
- У ЗОШ №24 облаштують поля та закуплять м’ячі в пам’ять про Володимира В’язуна;
- У спеціальній школі №39 оновлять простір їдальні;
- У ліцеї №47 створять мобільний освітній простір з фліпчартами та пазл-покриттям.
Типи проєктів, що перемогли
- Зони відпочинку та релаксу – 70% усіх заявок
- Медіа-проєкти – шкільні студії, радіо, відеопростори
- Спортивні ініціативи – майданчики, інвентар, роздягальні
- Безпека та комфорт – відеоспостереження, організація їдальні
- Навчальні простори – освітні хаби, настільні ігри, коворкінги
Як проходив конкурс
Кожен навчальний заклад формував експертну групу з представників адміністрації, учнів, учителів і батьків. Ідеї оцінювали за креативністю, впливом на шкільне середовище та очікуваними результатами. За словами керівниці департаменту освіти Полтави Жанни Каплоух, особлива увага приділялась саме думці дітей і користі, яку відчують вони самі.
Школи, які здобули перемогу
| № | Заклад освіти | Назва проєкту | Короткий опис |
| 1 | Ліцей №1 | RESTandSTUDYzone | Кабінет ментального здоров’я для учнів |
| 2 | Ліцей №2 «Подільський» | Активація | Зона відпочинку, творчості та спілкування |
| 3 | Науковий ліцей №3 | Медіапростір ліцею | Простір для навчальних відео, медіаосвіти |
| 4 | ЗОШ №4 | Сучасний медіапростір | Медіапростір і покращене шкільне подвір’я |
| 5 | ЗОШ №5 | EcoSchool Yard | Екологічна зона відпочинку на подвір’ї |
| 6 | Ліцей №6 «Лідер» | Зона релаксації | Зона для дозвілля та відпочинку |
| 7 | Гімназія №7 | Recharge Zone «Xore» | Простір на свіжому повітрі для емоційного здоров’я |
| 8 | Гімназія №8 | Game&Chill | Освітній хаб для активного та інтелектуального дозвілля |
| 9 | ЗОШ №9 | Лаундж-зона «Релакс» | Затишне місце для спілкування |
| 10 | Ліцей №10 | Острів мрій | Зона для емоційного розвантаження на вулиці |
| 11 | ЗОШ №11 | Релакс-зона у шкільному холі | Комфортний простір для перепочинку |
| 12 | Гімназія №12 | Зелена академія | Клас на свіжому повітрі, поєднання з природою |
| 13 | Ліцей №13 «Успіх» | Голос школи | Шкільний радіовузол для комунікації |
| 14 | Ліцей №14 «Здоров’я» | Relax-зона | Зона для емоційного відновлення |
| 15 | Гімназія №15 | Time to recharge | Зона для перерв і живого спілкування |
| 16 | НВК №16 | Затишні куточки | Місця відпочинку в коридорах |
| 17 | Ліцей №17 «Інтелект» | #Супер сили | Простір для занять спортом |
| 18 | Гімназія №18 | FREE#ZONE | Шафки для зберігання речей учнів |
| 19 | ЗОШ №19 | Шкільний кінозал | Кінозал для перегляду й обговорення фільмів |
| 20 | ЗОШ №20 | Затишна перерва | Лаундж із настільними іграми |
| 21 | Ліцей №21 | Free Space | Зона для спілкування з настільними іграми |
| 22 | ЗОШ №22 | Безпечне спортивне покриття | Захисне покриття в актовій залі |
| 23 | ЗОШ №23 | Relax & Voice | Зона самовираження з пуфами та мікрофоном |
| 24 | ЗОШ №24 | Спортивне свято імені Володимира В’язуна | Турніри та інвентар для занять спортом |
| 25 | Гімназія №25 | Шкільний квартет комфорту | 4 тематичні зони в коридорі |
| 26 | Ліцей №26 «Шевченківський» | Inside Ліцей | Шкільна медіастудія |
| 27 | ЗОШ №27 | Шкільна VOLLEY-зона | Облаштування волейбольного майданчика |
| 28 | ЗОШ №28 | Весела та безпечна перерва | Зона для відпочинку та розвантаження |
| 29 | Ліцей №29 | Зона дозвілля | Місце для активного дозвілля |
| 30 | ЗОШ №30 | Chill-zone | Мультимедійна лаунж-зона |
| 31 | Ліцей №31 | Ігротека | Простір для настільних ігор |
| 32 | Ліцей №32 «Європейський» | Безпечна школа | Відеоспостереження у школі |
| 33 | Ліцей №33 | Коворкінг-зона відпочинку | Зона для інтелектуального відпочинку |
| 34 | ЗОШ №34 | Перезавантаження | Оновлення дитячої зони з іграми |
| 35 | Гімназія №35 | Релакс-хаб | Простір з музикою, читанням та меблями |
| 36 | Гімназія №36 | Зручненькі посиденьки | Локації для відпочинку в коридорі та на подвір’ї |
| 37 | ЗОШ №37 | Точка відпочинку | Куточок з меблями та настільними іграми |
| 38 | Ліцей №38 | Шкільний комфорт | Меблі, ігри, книги для відпочинку |
| 39 | Спеціальна ЗОШ №39 | Смакуй життя! | Модернізація їдальні |
| 40 | Спеціальна школа №40 | Школа — наш дім | Комфортні зони в коридорах та укриттях |
| 41 | Ліцей №47 «Альтернатива» | Мобільний освітній простір | Мобільні фліпчарти, сидіння, фотозона |
| 42 | Абазівська ЗОШ | Зона відпочинку | Простір на подвір’ї |
| 43 | Пальчиківський НВК | Весела перерва | Зона розвитку під час перерв |
| 44 | Гожулівський НВК | Організація шкільного приміщення | Зона для комфортного дозвілля |
| 45 | Сем’янівський НВК | Куточок відпочинку | Сучасне місце для релаксації та розвитку |
| 46 | Супрунівський НВК | Спорт клаб | Роздягальні та спортінвентар |
| 47 | Тахтаулівський НВК | Територія відпочинку | Кімната для дозвілля |
| 48 | Чорноглазівська гімназія | Зона відпочинку | Подвір’я для шкільного відпочинку |
Фінансування та подальші кроки
Кожна школа отримає по 50 тис. грн із міського бюджету. Заклади зобов’язані реалізувати проєкти до кінця поточного навчального року. Контроль за реалізацією здійснює департамент освіти спільно з учнівськими радами.
Висновок
Конкурс «Шкільний громадський бюджет» 2025 показав, що учні Полтави мислять масштабно, інноваційно та відповідально. Вони дбають не лише про комфорт, а й про спільноту, безпеку та емоційне благополуччя. Це приклад, як варто формувати громадянську активність із юного віку.
